Kolacja na słodko – niekoniecznie musi być niezdrowa!

Kolacja to ostatni posiłek, który spożywamy przed snem, dlatego powinien być zdrowy i lekki. Wcale jednak nie oznacza to, że nie może być słodki. Oczywiście dla osób, które są na diecie nie jest zalecane, aby spożywać cukry na noc, ponieważ gorzej się one wtedy trawią, ale jeśli nie jesteś na etapie odchudzania to raz na jakiś czas możesz sobie na nie pozwolić – przynajmniej w tej lżejszej wersji. Zdecydowanie odradza się zajadaniem się ciężkimi ciastami i lodami na noc, ale jeśli poświęcimy chwilę czasu na przygotowaniu zdrowej, słodkiej i lekkiej kolacji to raz na tydzień lub na dwa tygodnie, kiedy akurat najdzie nas silna potrzeba zjedzenia czegoś słodkiego – możemy sobie na nią pozwolić. Poniżej znajdziesz kilka przepisów na zdrowe, lekkie oraz słodkie kolacje. Koniecznie wypróbuj jeden z przepisów w domu!

Pyszne placuszki bananowo-owsiane, które możesz zrobić w 20 minut!
Placuszki bananowo-owsiane to bardzo zdrowy i słodki posiłek, a zarazem zdrowy. Jedyne czego będziesz potrzebować do przygotowania tej szybkiej kolacji będą takie składniki jak: trzy łyżki płatków owsianych, dwa banany oraz jedno jajko. I to wszystko! Warto mieć jeszcze pod ręką prawdziwy miód lub domowej roboty dżem. Przygotowanie tych placuszków jest jeszcze łatwiejsze! Wrzuć pokrojone banany, jajko oraz trzy łyżki płatków owsianych do blendera. Wszystko zmiksuj na gładką masę. Rozgrzej tłuszcz na patelni (może to być olej kokosowy lub olej roślinny – niewielka jego ilość) i polewaj masę – staraj się formułować z niej małe placuszki. Gotowe placuszki przełóż prawdziwym miodem lud domowej roboty dżemem. I gotowe! Pyszna, słodka i zdrowa kolacja już na Ciebie czeka!

Jogurt naturalny z owsianką i owocami!
Ten przepis jest jeszcze prostszy i szybszy niż poprzedni. Jedyne czego potrzebujesz to płatki owsiane, swoje ulubione owoce oraz jogurt naturalny. Zagotuj owsiankę i wymieszaj z ulubionymi owocami (polecam jabłka, pomarańcze lub żurawinę, ponieważ nie mają aż tyle kalorii co na przykład banan) oraz jogurtem naturalnym. I gotowe! Ciesz się pyszną, zdrową i słodką kolacją!

Owoce w czekoladzie – pozwól sobie na małe szaleństwo!
Jeśli nie jesteś obecnie na rygorystycznej diecie to możesz pozwolić sobie na mały cheat Day i przygotować dla siebie pyszne owoce maczane w rozpuszczonej czekoladzie. Czy może być coś pyszniejszego? Wybierz swoje ulubione owoce (polecam truskawki, jabłka, banana, pomarańcze oraz kiwi – ponieważ są najłatwiej dostępne) oraz przygotuje jedną tabliczkę czekolady (najlepiej, aby była czarna, jeśli chcesz aby było bardziej fit, ale mleczna czekolada też może być). Owoce obierz ze skórki lub dokładnie umyj i połóż na talerzu. Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej – wrzuć je do szklanej miski lub szklanki, którą potem połóż do garnka z gotującą się wodą – mieszaj czekoladę do czasu, aż się całkowicie rozpuści. Następnie miseczkę z rozpuszczoną czekoladą połóż koło owoców i gotowe! Delektuj się cudownym smakiem świeżych owoców w pysznej i słodkiej czekoladzie!