Pyszne i lekkie śniadania

Śniadanie to jeden z najważniejszych posiłków, który koniecznie należy zjeść każdego dnia. Dlaczego jest ono takie ważne? Otóż dlatego, że to co zjemy na śniadanie bardzo często będzie dawało nam energię przez cały dzień. Oczywiście nie powinniśmy się przejadać – dobre śniadanie to takie, które jest smaczne i lekkie jednocześnie. Poniżej znajdziesz kilka prostych przepisów na śniadanie, które nie tylko będzie pyszne, ale także i zdrowe – dlatego możesz je pochłaniać codziennie bez obawy o nadmiar zbędnych kalorii w Twoim organizmie.

Jajecznica z czerwoną cebulką, pomidorem i papryczką chilli..czyli jak zacząć swój dzień na pikantnie!

Trzeba przyznać, że jajecznica to proste i szybkie danie, które możemy wykonać nawet, gdy śpieszymy się rano na zajęcia. Aby nasz pierwszy posiłek był zdrowszy możemy wrzucić na patelnię łyżeczkę oleju kokosowego – po czym podsmażamy na nim czerwoną cebulkę. Następnie dodajemy jajka (zmieszane wcześniej w miseczce z pieprzem i solą oraz ewentualnymi – lubianymi przez nas przyprawami), a na koniec drobno posiekaną papryczkę chilii. Do takiego śniadania możemy zjeść kawałek chrupkiego pieczywa (najlepiej własnoręcznie upieczonego lub kupionego w dobrej piekarni) lub wafle ryżowe. Do tego kawa, zielona herbata lub wyciskany sok – na przykład z pomarańczy. Ciepła jajecznica w połączeniu z chilli nas szybko rozgrzeje i doda nam energii na cały dzień!

Koktajl bananowo-kokosowy

Doskonałym, zdrowym i pożywnym śniadaniem jest koktajl. Możemy go przyrządzić bardzo szybko, jest słodki i dobry w smaku. W szczególności polecam koktajl wykonany z bananów, ponieważ jest najprostszy, a jednocześnie da nam najwięcej energii, bo wiadomo, że banany są jednymi z najbardziej kalorycznych owoców. Aby wykonać ten koktajl będziesz potrzebować: dwóch bananów, jednego, dużego jogurtu naturalnego (najlepiej tego gęstego) i łyżkę wiórek kokosowych (jeśli nie lubisz kokosu, możesz po prostu pominąć wiórki w przepisie). Wrzucamy do blendera jogurt, pokrojone na małe kawałki banany oraz wiórki kokosowe i blendujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Czekamy około trzech lub czterech minut i gotowe! Mamy przed sobą pyszne, lekkie i pożywne śniadanie, które sprawi, że nie będziemy się czuli głodni jeszcze przez długi czas.

Bezglutenowe brownie i czarna kawa

Wbrew pozorom przygotowanie bezglutenowego brownie wcale nie jest takie trudne. Dzień wcześniej należy tylko przygotować sobie około szklankę białej kaszy gryczanej – wsypujemy kasze do szklanej misy, zalewamy zimną wodą i zostawiamy na noc. Na drugi dzień odsączamy kaszę z wody, wrzucamy ją do wysokiego pojemnika, dodajemy do niej puszkę czerwonej fasoli (którą wcześniej również odsączamy z wody oraz dokładnie przepłukujemy) – wszystko blendujemy. Następnie dodajemy jedno jajko, trzy łyżki kakao, trzy łyżki miodu, dwie łyżeczki sody oczyszczonej, dwa, pokrojone banany oraz pół tabliczki rozpuszczonej wcześniej w garnuszku czekolady (polecam gorzką, ale jeśli wolicie, aby wasze ciasto było słodsze możecie użyć także mlecznej czekolady). Na koniec dodajemy dla smaku około dwie lub trzy łyżeczki cynamonu – i wszystko dokładnie blendujemy aż do uzyskania gładkiej masy. Tak przygotowane ciasto wlewamy do formy, a następnie wstawiamy do piekarnika na 180 stopni. Po około 20-25 minutach wyjmujemy ciasto z piekarnika i kładziemy na zimną kratę. Ciasto porcjujemy i możemy jeść sobie po kawałeczku na śniadanie – najlepiej z własnej roboty dżemem lub konfiturą!