Lekkie owocowe kolacje – poradnik

Jeśli poszukujecie inspiracji na smaczną i lekką kolację, idealnie trafiliście. Kolacja to niejednokrotnie moment, w którym po całym intensywnym dniu pracy rodzina może spotkać się przy wspólnym stole. Warto zatem uczynić go wyjątkowym dzięki smacznemu, lekkiemu daniu, które nie będzie wymagało skomplikowanych zabiegów.
Owoce są bardzo dobrym pomysłem na kolację ze względu na to, iż nie obciążają układu trawiennego przed snem. To bardzo ważne dla właściwego funkcjonowania Twojego organizmu, ponieważ żołądek obciążony zbyt ciężkostrawnym jedzeniem musi pracować także, gdy śpisz co nie pozwala na efektywny, nocny odpoczynek. Oczywiście, warto też pamiętać o tym, aby ostatni posiłek był spożyty na około półtorej godziny przed pójściem spać.

Wybraliśmy kilka pomysłów na przygotowanie lekkiej i zdrowej kolacji. Oto one:

Chłodnik z owoców sezonowych
Chłodnik to świetny pomysł na lekką kolację. Możecie do niego użyć malin, truskawek a także borówki amerykańskiej czy poziomek. Ilość owoców uzależniamy od ilości osób, które będą spożywać posiłek. Możemy także dodać do chłodnika świeżej mięty bądź werbeny cytrynowej, która daje wspaniały cytrynowy aromat. Warto również dodać kilka łyżek słodkiego wina. Następnie miksujemy całość składników i dodajemy mocno schłodzony jogurt naturalny. Gotowe!

Sałatka owocowa
Pomysłów na owocową sałatkę jest mnóstwo i wszystko zależy tak naprawdę od Waszych preferencji smakowych. My polecamy sałatkę, którą ostatnio wypróbowaliśmy. Będziecie potrzebować jednego, najlepiej dojrzałego, czerwonego grejpfruta, dużego banana, kilka truskawek, łyżeczkę miodu, odrobinę żurawiny i łyżkę stołową suszonych ziaren słonecznika lub migdałów. Grejpfrut obieramy, dzielimy na części i kroimy. Banana kroimy w plasterki, truskawki na połówki. Dodajemy żurawinę, dosypujemy migdały lub słonecznik. Dodajemy miód i całość mieszamy.

Owoce z granolą 
Jeden z naszych ulubionych pomysłów na kolację. Wybieramy ulubione owoce i kroimy je w zależności od potrzeb. Granolę możemy kupić gotową lub wykonać samodzielnie w domu. Dobrym rozwiązaniem do przygotowania tego posiłku jest użycie wysokich szklanek. Na spód dajemy granolę, na nią zmrożony jogurt, następnie warstwę owoców, ponownie granolę i na wierzch jogurt.

Omlet z owocami
Do przygotowania omletu będziecie potrzebować dwóch jajek, dwóch łyżek mąki pszennej, odrobinę wody gazowanej. Białka oddzielamy od żółtek, ubijamy z białek puszystą pianę, do której dodajemy żółtka, mąkę i wodę. Na rozgrzanej patelni smażymy omlet z dwóch stron. Na gotowy omlet dajemy ulubione owoce i posypujemy cukrem pudrem lub polewamy miodem.

Borówkowe spaghetti
Makaron gotujemy al dente. Borówki miksujemy, możemy posłodzić do smaku, ale nie jest to konieczne. Makaron polewamy zmiksowanymi owocami, możemy ozdobić danie kleksem jogurtu naturalnego i owocami. Zamiast borówek możemy użyć innych owoców, na przykład truskawek lub malin.

Jak widzicie owocowe kolacje dają nam wiele możliwości do skomponowania smacznych i zdrowych posiłków, które będą cieszyć całą rodzinę. Łatwość z jaką można przyrządzić większość z nich zachęca do włączania dzieci do pomagania w kuchni, co uczy je samodzielności i odpowiedzialności a także pozytywnie wpływa na pogłębienie relacji rodzinnych. Wspólne gotowanie może dać Wam wiele radości.