Lekkie kolacje z rybą w roli głównej

Niestety, ale w obecnych czasach, kiedy każdy gdzieś się śpieszy często bywa tak, że nie mamy czasu na przygotowanie dobrej oraz zdrowej, lekkiej kolacji, a zamiast tego w przelocie zjadamy jakiegoś burgera lub frytki. Nie ma nic gorszego niż jedzenie tego rodzaju niezdrowych fastfoodów na noc, ponieważ dzięki temu zbędny tłuszczyk odkłada się w naszym organizmie. Kolacja to bardzo ważny posiłek dlatego warto zadbać oto, aby był zdrowy oraz lekki. Z racji, że większość mięć jest dość ciężkostrawnych i raczej nie powinno się ich jeść na noc doskonałym rozwiązaniem będzie przygotowywanie ryby na kolację. Są one bardzo zdrowe, niskokaloryczne oraz smaczne. Poza tym są one dla nas źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, składników mineralnych takich jak wapń, magnez, fluor, selen czy jod oraz witaminy D i pełnowartościowego białka. Jeśli dalej zastanawiasz się czy warto przygotowywać kolację z rybą w roli głównej oraz w jaki sposób ją przyrządzić to koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Czemu warto często jeść rybę na kolację?
Przede wszystkim nie każdy wie o tym, że rybę powinno się jeść przynajmniej 2 razy w tygodniu, ponieważ posiada ona wiele ważnych dla organizmów wartości odżywczych. Dzięki regularnemu spożywania ryb poprawia się nasza pamięć oraz obniża się ryzyko zachorowania na nowotwory. Ponadto musisz wiedzieć, że składniki odżywcze, które przyjmuje jedząc rybę przyczyniają się do wspomagania pracy naszego układu nerwowego oraz obniżają one poziom „złego” cholesterolu w naszym organizmie, a co za tym idzie wzmacniają pracę naszego serca. Dlatego wzbogacając naszą kolację w postaci ryby nie tylko jemy zdrowszy i lżejszy posiłek, ale także przyczyniamy się do sprawniejszego oraz lepszego funkcjonowania naszego organizmu.

Przygotuj na kolację solę w warzywach z piekarnika!
Do przygotowania tego dania będziesz potrzebować takich składników jak: dwa płaty ryby soli, pół marchewki, pół cukinii, ¼ pora oraz jednego, malinowego pomidora. Poza tym koniecznie powinieneś zaopatrzyć się również w 6 plasterków cytryny, zioła prowansalskie, pieprz, sól oraz olej rzepakowy. Najpierw zetrzyj na tarce marchewkę i cukinię, a pora pokrój w półplasterki. Warzywa podsmaż chwilę na oleju. Po czym sparz pomidora, obierz go ze skorki i pokrój na plasterki. Następnie połóż płat soli na wysmarowanej olejem folii aluminiowej i obsyp go z obu stron pieprzem oraz solą. Gdy to zrobisz to połóż na wierzchu usmażone warzywa (na przemian plasterki cytryny i pomidora). Potem dokładnie zawiń w folię rybę – najpierw z lewej strony folię zwiń w prawo, a następnie zawijaj tak, aby sola była bardzo szczelnie zawinięta w folię. Na koniec piecz rybę około 15 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza. I gotowe! Smacznego!