8 pomysłow na pożywne śniadania do pracy

Jeżeli wyczerpaliście już wszystkie pomysły na drugie śniadania do pracy, to bardzo dobrze trafiliście. Przedstawimy kilka prostych rozwiązań, które na stałe zagoszczą w Waszych jadłospisach. Poniższe propozycje drugich śniadań nie wymagają dużego nakładu pracy, są zdrowe i wyśmienicie smakują.

1. Śniadaniowa tortilla z łososiem
Wykonanie jest banalnie proste. Tortille smarujemy wybranym serkiem śniadaniowym. Następnie układamy na nich poszczególne produkty. My wybraliśmy łososia, świeże ogórki pokrojone w kostkę, starty ser żółty oraz mix sałat. Jeśli chodzi o dobór produktów możecie je dowolnie komponować . Tortille dobrze jest zrobić dzień wcześniej. Każdą z nich zawijamy w folię aluminiową i chowamy na noc do lodówki.

2. Sałatka wiosenna
Jest to sałatka, którą pomimo nazwy możecie wykonać o każdej porze roku. Wystarczy Wam mix sałat, pomidory koktajlowe, ogórek, oliwki, ser feta bądź mozzarella. Doprawić możecie sosem winegret lub po prostu odrobiną oliwy, soli i pieprzu.

3. Kanapki z pastą jajeczną 
Ta opcja smakuje najlepiej z pieczywem razowym. Ugotowane na twardo jajka ścieramy na tarce o grubych oczkach. Dodajemy majonez lub jogurt naturalny, drobno posiekaną cebulkę oraz sól i pieprz do smaku. Mieszamy i… pasta jest gotowa do nałożenia. Świetnym dodatkiem do takich kanapek będą pomidory, szczególnie polecamy małe pomidorki koktajlowe.

4. Makaron z pomidorami
To dobre rozwiązanie dla tych, którzy w pracy mają dostęp do kuchenki mikrofalowej i mogą odgrzać wcześniej przygotowany posiłek. Będziecie potrzebować: oliwę z oliwek, dwa lub trzy ząbki czosnku, dwa do trzech pomidorów, ostrą paprykę lub chili, ponadto parmezan i oczywiście makaron. Doprawić możecie ulubionymi przyprawami, sugerujemy świeżą bazylię i tymianek, może też być oregano. Przygotowanie jest bardzo proste. Czosnek smażymy na oliwie i dodajemy sparzone pomidory pokrojone w kostkę, przyprawiamy. Gotujemy do odparowania wody, dodajemy ugotowany makaron i ser. Możecie to danie przygotować rano przed pracą, ale też dzień wcześniej. Ser można dodać też później, zaraz przed podgrzaniem posiłku w pracy.

5. Racuchy bananowe 
Będziecie potrzebować: jednego banana, jedno jajko, łyżkę zmielonych płatków owsianych, syrop klonowy i tłuszcz do smażenia. Ugniatamy banana na jednolitą masę, dodajemy jajko, płatki owsiane, cały czas mieszając aby uzyskać właściwą konsystencję. Gdy ciasto będzie dobrze wymieszane, smażymy racuchy na niezbyt dużym ogniu. Tak przygotowane placuszki możecie skomponować z syropem klonowym lub z konfiturą. Gwarantujemy, że nie będziecie mogli doczekać się przerwy!

6. Kanapki z białym twarogiem i rzodkiewką
Dla nas jest to smak dzieciństwa. Twaróg wspaniale smakuje zarówno z białym, jak i ciemnym pieczywem. Ser urabiamy z dodatkiem mleka, dodajemy pokrojoną w kostkę rzodkiewkę, posiekany szczypiorek lub cebulę, do tego sól, pieprz do smaku i nakładamy na kanapki. Dobrym dodatkiem do takich kanapek będzie chrupiąca, surowa papryka.

7. Sałatka z makaronem ryżowym, brokułem i suszonymi pomidorami
Gotujemy ¾ makaronu ryżowego w sposób al dente. Połówkę małego brokułu gotujemy tak, aby się nie rozpadał. 2 jajka gotujemy na twardo. Po ugotowaniu wymienionych produktów, kroimy jajka w kostkę. Następnie mieszamy wszystkie składniki dodając odrobinę jogurtu naturalnego, zgniecionego ząbku czosnku oraz soli i pieprzu do smaku. Gotowe!

8. Kurczak z kaszą i szpinakiem
Kaszę w ilości około 40-50g wsypujemy do garnka i zalewamy niecałą szklanką wody. Gotujemy. Gdy kasza będzie prawie ugotowana wrzucamy do niej mrożony szpinak (ilość szpinaku dowolna) i fasolkę mieszamy, czekając aż szpinak się rozmrozi. Przyprawiamy majerankiem, solą i pieprzem cayenne. Z tym ostatnim bardzo ostrożnie, gdyż nietrudno przesadzić . Filet doprawiamy solą, pieprzem i ziołami, smażymy na oliwie. Filet podajemy po usmażeniu z kaszą. Danie idealnie nadaje się do odgrzania w mikrofalówce.

Jak widzicie, jest bardzo wiele sposobów na urozmaicenie drugich śniadań, które nie muszą być monotonne. Nasze pomysły nie wymagają poświęcania gotowaniu dużo czasu oraz dają wiele możliwości modyfikacji przepisów tak, aby były dopasowane do Waszych potrzeb. Życzymy smacznego!